Når du indleder et samarbejde med Europrint, ønsker vi en dialog baseret på tillid og åbenhed. Derfor giver vi dig hér et grundigt indblik i den service, vi altid yder vores kunder – trin for trin:
1. Vores arbejde består i at finde den teknisk bedste, mest økonomiske og bæredygtige løsning. Ud over de ønsker du fremlægger, har vi altid fokus på alternative løsninger i tilbudsfasen. Vi har fokus på optimering og kommer løbende med forslag til format eller papirvalg i produktionsperioden. Forslag, som kan give besparelser eller forbedringer, der ikke nødvendigvis koster ekstra.
2. I den indledende fase af vores samarbejde afdækker vi i fællesskab dine konkrete behov for samarbejdet.
3. Når du skal til at lave dine trykfiler, sender vi dig specifikations-kravene til filerne. På den måde sikrer vi, at dine filer overholder trykkeriets krav.
4. Vores samarbejdspartnere trykker altid efter ISO-standard. Vi sikrer derfor, at du arbejder med den korrekte ICC trykprofil. Vil du være helt sikker på, at trykkeriets proof-system matcher outcome i deres trykmaskiner, laver vi gerne dine proof. – Proof, der er kalibreret til den trykmaskine, der skal trykke din avis.
– Og så sørger vi for, at procedurerne ved upload af filer og godkendelse af rippede filer forløber planmæssigt før den egentlige produktion starter op.
5. Når du har uploadet dine filer, bliver de håndteret af InSite Creative Platform. Med InSite Prepress kan du godkende avisen online få minutter efter, filerne er sendt. Når filerne er overført, er der altså mulighed for, at de kan blive gennemgået, kommenteret og godkendt, inden opgaven går til tryk.
6. Før montering af trykplader laver trykkeriet et kontrolprint, så de kan se, at siderne er korrekt udskudt sammenlignet med pladerne.
7. Fra Europrint deltager vi altid ved trykstart, når du er ny kunde. Vi kontrollerer, at din tryksag bliver trykt korrekt i henhold til proof – og har du særlige ønsker i forhold til din branche, går vi langt for at efterleve dem. Når farverne er indstillet, gemmer trykkeriet indstillingerne i en database. På den måde kan vi bruge de samme indstillinger, når din næste avis går i trykken.
8. Igennem hele trykningen bliver indstillingerne (farve-density) kontrolleret af teknisk personale med ansvar for kvalitet og af et elektronisk farvekontrol-system (GMI). Via laser-hoveder kontrollerer GMI, at farve-density er konstant gennem hele oplaget.
9. Ved hver trykmaskine er én person ansvarlig for kvaliteten. Opstår der en fejl i produktionen – så som papirsprængning – vil trykmaskinen automatisk smide ødelagte eksemplarer til destruering.
10. Efter hver 10.000 eksemplar udtager trykkeriet et service-eksemplar af din tryksag. Service-eksemplaret bliver stemplet med tidpunkt for udtagning. Skulle der efterfølgende være tvivl om den gennemgående kvalitet, gennemgår vi service-eksemplarerne med dig.
11. Produktionen af din tryksag bliver løbende kontrolleret for papirstøv i farverne og huller i gummidugen. Vi tjekker renskæring og korrekt falsning. – Vi er til stede og tilser din tryksag frem til korrekt pakning, sikring af euro-paller og læsning af lastbiler. Alle tryksager bliver pakket maskinelt for at sikre ensartethed.
12. Hos Europrint har vi et tæt samarbejde med FK-Distribution og Post Danmark (FK og PDK i daglig tale). Vi koordinerer losning i deres online transport-bookingsystemer. Via vores gps-overvågede lastbiler holder vi øje med dine tryksager hele vejen fra trykkeriet til adressen for levering.
13. Sammen med FK-Distribution og Post Danmark tjekker vi op på, at CMR (fragtaftalen) stemmer overens med indleveringslister – og at bundt- og stødstørrelse stemmer overens med aftalte konditioner.
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at sende en mail eller give os et kald.
– Og sender du specifikationerne på din næste tryksag – sender vi dig gerne et uforpligtende tilbud.